Min Resa till Kanada

2015-07-08
02:30:30

Tillbaka i Orangeville

Hej igen!

Efter en riktigt kul vecka med först en tripp till Buffalo för att träffa Nick och aktivera mitt visum och sedan en väldigt kul resa till Kingston och Ottawa är jag nu tillbaka till träning blandad med jobb. 

Helgen i Buffalo bjöd på extremt mycket regn.. Det började redan i Toronto och öste ner hela vägen ner, det klarnade dock upp lite under kvällen men förtsatte sedan dagen efter när vi åkte tillbaka. I Buffalo handlade vi lite kläder medans vi väntade på att Nick skulle sluta sitt arbetspass i en av dom lokala ishallarna. Nick hade fått för sig att vi skulle skulle köra go-cart, vilket var extremt roligt! 
Vi stannade som sagt bara en natt och åkte hem på söndag förmiddag efter en god frukost. 

På måndagen blev det mer jobb och packade inför min andra resa, väldigt stressig dag men allt gick bra.

I fredags när jag kom hem fick jag ett sms av Austin som där han skrev att han var på väg 410 som är en av motorvägarna i Toronto, visade sig att han hade tagit med sig sin far upp hit för att skrva kontrakt och fixa ny utrustning inför kommande säsong! Riktigt kul att få träffa honom igen, ser fram emot att få möta honom nu i höst. 
Måndagen bjöd mycket arbete och fint väder men också en ständig kamp emot myror.. Var man än gick eller vilken träbit man tog i så var det fullt med myror, tror jag lyckades ställa mig i åtminstånde 5 myrbon vilket dom inte såg ut att gilla speciellt mycket.. Kändes i alla fall så när jag tittade ner ibland och såg mina ben helt fulla med myror..
Måndagen avslutades med lite baseboll med Mick och Nancy! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: